Koksartrorza

Koksartroza predstavlja degenerativno oboljenje zgloba ili preciznije hrskavice zgloba kuka, koje može dovesti i do promena na kosti, kao i na čauri.
koksartroza

Najčešći simptom koji pacijnet oseti je bol, koji se pretežno prvo manifestuje u nivou prepone obolelog kuka, zatim moze osetiti u nivou nadkolenice, l/s dela kičmenog stuba, ovo stanje se često naziva i osteoartoza.

SIMPTOMI KOKSARTROZE

Prvi i osnovni simptom za koksartozu je bol koji se pojavljuje prilikom hodanja, bol se pretežno pojavi u preponi, zatim moze u glutealnoj (sedalnoj) zoni, kao i u nivou kolena, manifestacija bola u nivou kolena veoma često zna da bude na medijalnoj (unutrašnjoj) strani kolena. Vremenom dolazi do kratkotrajne ukočenosti prilikom ustajanja, ograničen obim pokreta prilikom unutrašnje rotacije noge, poteškoće prilikom obuvanja. Usled dužeg trajanja bolesti, dolazi do atrofije (slabosti) mišića, kao i prividnog skraćenja noge. Ako dodje do potpunog trošenja hrskavice, praktično do njenog nestanka (to se vidi na rtg snimku), dovodi do deformacije glave butne kosti, ili vrata femura, to je stanje koje zahteva hirušku intervenciju.

UZROK NASTANKA KOKSARTROZE

Sam uzrok nastanka koksartroze nije dovoljno poznat, u ostalom kao i za druge degenerativne bolesti zglobova, u svetu se zaista radi veliki broj istraživanja na tu temu, medjutim nije jos u potpunosti jasan uzrok nastanka, nabrojaćemo neke od onih za koje se smatra da imaju uticaj:

• Poremećaj hormonskog balansa
  • Starenje tkiva
  • Spoljasnji faktori
  • Nasledni faktori

Treba razlikovati primarnu i sekundarnu koksartozu

• Primarna slabost hrskavice, njen uzrok nije utvrdjen.
  • Sekundarna uz normalnu hrskavicu, dolazi do pojave preopterećenja usled povrede, nekog urodjenog deformiteta u zglobu, upala i slično.

TERAPIJA CENTRA HIRO-FIZIKAL ZA KOKSARTROZU

U zavisnosti od toga u kom stadijumu bolesti pacijent dolazi kod nas, kao i od same kliničke slike, da li boluje od nekih drugih bolesti, primenjujemo terapiju. Naš pristup je potpuno individualan, ne postoji univerzalna terapija.

Nabrojaćemo neke od oblika koje koristimo :

U slučaju da ni jedna od procedura ne može da pomogne pacijentu, upučujemo ga na hiruško lečenje, odnosno na ugradnju novog kuka.

Ono što je zanimljivo naglasiti, je to da naša tehnika MANUELNE NEINVAZIVNE METODE daje odlične rezultate, već nakon prvog tretmana (ako je metoda indikativna), prema našoj statistici od 30 % -40% smanjenja bola, potrebno je uraditi od 4-6 tretmana.

Za sva dodatna pitanja stoijimo Vam na raspolaganju,

VAŠ CENTAR HIRO-FIZIKAL

SIGURNE RUKE kojima verujem.

SIGURNE RUKE
kojima verujem.

Copyright by Hirofizikal 2021. All rights reserved.

Call Now ButtonPozovite nas